Prostě jsme jiní

Důraz na byznys.

Nejsme jen ajťáci.

Agilní profesionálové.

Umíme se bavit se zákazníkem.

Naše zaměření

Školení a Workshopy
Profesionální reporting
Reporty jako služba

Školení a workshopy Power BI a Excelu

Odcházíte někdy ze školení nebo workshopu s pocitem, že umíte spoustu nových funkcí, ale vlastně nevíte k čemu byste je použili?

Co ná při školeních nebaví
  • Dobře vypadající agenda, která pak neodpovídá realitě
  • Skvělý školitel, ale špatně odhadnutá očekávání a neznalost audience
  • Školitel, co nikdy nezažil reálný projekt
  • Prefarikovaná prezentace
  • Neschopnost adaptovat se v průběhu školení, když zákazníka nějaké téma nezajímá a naopak chtěl by přidat něco jiného, co ho zajímá a školitel to v prezentaci nemá
Jak školí DataBrothers

I v rámci školení se inspirujeme naším “Report Delivery Frameworkem”, což znamená, že klademe důraz na zaměření a očekávání skupiny, kterou školíme. Pokud je to možné, školíme skupiny vertikálně (např. HR nebo obchod) nebo horizontálně (např. management) podobné. Tím dosahujeme toho, že od školení nebo workshopu má skupina jednotné očekávání a odchází z něj spokojená.

Z našich workshopů si odnášíte fungující nástroj, který jste si sami vyrobili.

Školíme přímo ve Vašich prostorách a samozřejmě i po školení se na nás můžete kdykoliv obrátit s dotazem a my Vám rádi pomůžeme.

Školíme, workshopujeme, děláme osvětu:

  • Evangelizace pro management – pokud zvažujete, zda zavést Power BI, je tento workshop určen právě pro Vás. Dozvíte se, jaké jsou možnosti Power BI, ale také úskalí a omezení jak z pohledu funčnosti, tak z pohledu bezpečnosti. Ukazujeme zde také to, v jakých odděleních se dá Power BI rychle využít a demonstrovat jeho sílu pomocí “quick wins” a urychlit tak adopci nástroje.
  • Workshopy pro oddělení – chápeme, že značnou část dat můžete mít v excelech, a taky proč ne. Excel je nejlepší reportingový nástroj, na který nepotřebujete IT. Ukážeme Vám, jak přejít od excelu do Power BI a vyrobit jednoduché, ale plnohodnotné interaktivní reporty.
  • Workshopy pro dataře – chápeme Power BI jako nástroj, který je někde na pomezímezi databázemi a vizualizační platformou. Na workshopech pro dataře si podle zvolených témat ukazujeme oboje. Od načítání dat, přes transformace až po finální vizuály a publikaci reportů. Agendu Vám  rádi upravíme na míru.

Na Power BI nikdy nestačí jedna osoba a hned Vám povíme proč:

Ano, je pravda, že s Power BI můžete za pár dní (někdy i hodin) připravit report, na který jste dříve čekali měsíce. Má to svoje ale. Potřebujete komplexní sadu znalostí a my velmi často potkáváme datové analytiky, kteří dělají Power BI špatné jméno jen proto, že nemají kompletní sadu znalostí, které pro Power BI potřebujete.
V DataBrothers ji vnímáme potřebné skupiny kompetencí následovně:
  • Power BI architektura – jak Power BI funguje, jaká je jeho filosofie, architektura
  • Datová integrační – jak načíst libovolný datový zdroj, jaká úskalí to s sebou nese, a jaká všechna oprávnění k tomu potřebujete
  • Datová transformační – jak zpracovat data tak, aby byla vhodně připravená pro výpočty a vizualizace (obě datová školení jsou za nás ta nejdůležitější)
  • Funkce a vizualizace v Power BI – jak vytvořit libovolný výpočet, připravit si z dat libovolný graf, tabulku, matici, metriku nebo mapu
  • Grafika a storytelling – jak upravit vizualizace tak, aby odpovídali firemním grafickým standardům a uživatel z reportů na první pohled získat očekávanou přidanou hodnotu
  • Používání reportů a Power BI Service – znalosti určené především uživatelům reportů a manažerům
    V rámci školení se ani nesnažíme obsáhnout všechny skupiny najednou, rozkládáme je mezi 2 – 3 školení, aby bylo možné informace vstřebat.
Osvědčilo se nám školit skupiny, ve kterých účastníci mají nejen podobnou úroveň znalostí, ale jsou nejlépe z jednoho oddělení.
Jedině takto můžeme mít připravená data na míru účastníkům a už v průběhu workshopů se s nimi úšastníci více ztotožní. Nechceme kolegy ze service desku mást účetními daty nebo naopak obchodníky daty o zaměstnancích.
V rámci školení používáme takzvané datasety pro následující skupiny:
  • Finance a controlling
  • IT a service desk
  • Obchod a marketing
  • HR
To nutně potřebuju

Profesionální reporting v Power BI

Znáte ten pocit, když musíte dodavatele přesvědčovat, že jeho reporting nestojí graficky za nic nebo se v něm nedá vyznat?

Viděli jsme v korporátech
Objednáte si sofistikovaný reporting. Zadání je skvěle připravené, projekt začíná. Pak ale zjistíte, že Vaše firma nemá všechna potřebná data nebo/a výsledné reporty nemají tak velkou vypovídající hodnotu, jak jste si původně mysleli. Dodavateli pošlete změnové požadavky na zapracování, doobjednáváte, schvalujete, přesvědčujete a výsledkem je buď nedokonalé řešení nebo řešení, jehož dodávka se velmi prodražila a zpozdila.
Jak to chodí u nás

Velmi pečlivě se soustředíme na očekávání našich zákazníků. Jakmile pochopíme přidanou hodnotu, kterou má report přinést, začneme se soustředit na příběh, který má report vyprávět. Cílem je, aby reportu každý uživatel jednoduše porozuměl. Následně připravíme rychlý grafický návrh, který díky našemu Delivery Report Frameworku dostanete během chvíle a navíc bude vypadat totože s finálním výsledekem. Je tedy jasné, co od nás dostanete a jak přesně to bude vypadat. Nastává fáze vývoje, kdy agilně dodáváme reporty dle přání zákazníka, kdy po ukončení sprintu můžete report ihned používat. A že jste si v půlce projektu rozmysleli a změnili zadání? Vzhledek našemu agilnímu přístupu jsme na úpravy zadání a rychlé změny zvyklí. Dokonce je změny zadání sami občas navrhujeme, když máme pocit, že výsledek nebude splňovat Vaše očekávání.

Máme zkušenosti s konkrétními agendami businessu:

  • Human Resources (core HR, onboarding, recruiting, docházka a utilizace, vzdělávání, KPI a výkonnost, payroll)
  • Finance (manažerská výsledovka, cash flow, finanční ukazatele a KPI, predikce hospodářského výsledku)
  • Obchod (pipeline, výkonnost obchodníků)
  • PMO a portfolio management (řízení projektů, správa portfolia, plnění strategických KPIs)
  • Operativa (service desk)
  • IoT (dopravní čisla, vliv dopravních uzavírek na dopravu)
  • Ostatní (návštěvnosti aplikací a portálů)

S těmito technologiemi běžně pracujeme:

  • Microsoft – Power Platform, Dynamics 365, Graph API, SharePoint, Excel, Azure databáze, Azure Data Lake, CDS, Exchange, Project, Visio
  • SAP – Success Factors
  • HP – Service manager
  • Atlassian – JIRA
  • SaaS – Harvest, Forecast, Clockify
  • Oracle – SQL Database
  • Ostatní zdroje – JSON, XML, SigFox, HTML, REST API, ODATA

Ve vašich datech se vždy snažíme najít ukryté poklady a ukázat, jaké další informace a znalosti z dat můžete dostat a mohli by být k užitku.

Na druhou stranu pak hledáme data, která v úložištích zbytečně hnijí a dávno by tam být neměla a zbytečně zkreslují výstupy reportů. Vytváříme report datové čistoty, abychom společně mohli datové nečtistoty najít a odstranit.
Reporty a analytické nástroje, které tvoříme, děláme společně s citlivým okem grafika a výsledkem je vždy profesionální report graficky připůsobený grafickým požadavkům zákazníka.

To nutně potřebuju

Firemní reporting jako služba

Chcete odpovědi na otázky o firemní výkonnosti v projektech, obchodu, procesech i financích? Víte, jak v začínající firmě správně nastavit systémy a procesy (nejen) pro reporting?

Interní reporting
Jste manažer ve firmě a potřebujete nebo už máte reporty z různých systémů. Reporty dostáváte od obchodníků, finančníků, projektové kanceláře a HR v PowerPoint prezentaci. Víte, co se často děje na pozadí?

Každé oddělení si vyexportuje data ze svého systému (nebo o ně požádá vaše IT). Odstraní balast, který je v datech navíc. Data si kolegové načtou do excelu, transformují je do potřebné podoby, dopočítají, co chybí a vytváří tabulky, metriky a grafy. Ty pak nakopírují do prezentace. Velmi často je tato práce delegovaná na juniorní kolegy, kteří ale nemusí mít potřebný kontext a znalosti ke tvorbě reportů.

Položili jste si někdy otázku, kolik práce se zbytečně každý měsíc opakuje? Kolik potenciálních lidských chyb může nastat? Jak zjistíte, že se data počítají správě a nejsou v nich chyby? Jak zjistíte, že data jsou aktuální? Chcete opravdu na základě těchto reportů rozhodovat o vašem podnikání?

Nastavení operativy a reporting jako služba

Náš reporting neukazuje čísla, dává odpovědi na otázky. Splním strategické cíle, které jsem si dal? Budu mít přístí tři měsíce dost objednávek? Jsou moje projekty zdravé a nehrozí v nich potenciální rizika? Kteří zaměstnanci se mi vyplatí? To je jen zlomek odpovědí, které náš reporting dává.

Celý proces nasazení reportingu má 3 kroky:

  1. začínáme konsolidací a čištěním vašich dat – jen tady potřebujeme součinnost vašeho IT nebo dodavatelů systémů
  2. pokračujeme propojením vašich dat s naším reportingem – zde si doladíme detaily, ohledě toho co budete/nebudete chtít zobrazovat
  3. končíme školení a předání reportingu

Výsledkem je reporting, který odpovídá na otázky, které v rámci podnikání určitě řešíte. Vše je online a cokoliv si můžete sami exportovat do prezentací, PDF nebo Excelu.

Pokud jste start-up nebo jen potřebujete poradit, jaké systémy a procesy v určité oblasti podnikání zavést (např. v projektech nebo v obchodu), poskytujeme konzultace, kdy vám pomůžeme technologicky nastavit celé interní fungování firmy.

Poradíme si s čímkoliv:

Podstatou reportingu jako služby je, že po jejím zavedení nemáte žádné další náklady na systémy, licence a zaměstnance.

Poradíme si s daty v excelech, vašich systémech (OnPremise) i v Cloudu. Nevadí nám posunutý fiskální rok.

Pravidelně kontrolujeme čistotu dat a dáváme vám vědět o chybách.
Váš nový interaktivní reportingový nástroj je dostupný 24/7, online, z jakéhokoliv zařízení, bez kompromisů. Máte dotazy nebo s nejste jistí? V rámci naší služby máte podporu vždy k dispozici!

Začínajícím firmám radíme, jaké systémy vybrat a jaká data evidovat pro oblasti:

  • Strategie – plnění strategických cílů firmy
  • Obchod – evidence obchodních příležitostí a výkonnosti obchodních aktivit
  • Projekty – evidence projektů a potenciálních projektových rizik
  • Finance – správné nastavení finančních dat
  • HR – evidence zaměstnanců, platu, benefitů, jejich cílů a celkové nákladovosti
  • Výkazy práce – evidence pracovních aktivit a vyhodnocení výkonnosti zaměstnanců
Je nám jasné, že data evidujete i v Google Sheetech nebo v Excelech. Dělají i to v korporacích. Aby je tam někdo dostal, musí je vyexportovat, načíst, transformovat a spočítat. Tedy být technologicky zdatný, musí rozumět strategii firmy, obchodu, projektům, financím a HR. Superman? Ano. Většinou jsou tyto znalosti rozkládají mezi CEO, COO, CFO, IT, účetní a business analytika.
Díky naší znalosti reportingu s hlubokým přesahem do businessu konsolidujeme všechny znalosti do jednoho reportingu, který spojíme s vašimi daty.
Náš reporting stojí zlomek ceny jednoho zaměstnance.
To nutně potřebuju